Informácie pre pacientov pri návšteve lekára
- každý pacient (alebo jeho zákonný zástupca), ktorý potrebuje konzultáciu alebo vyšetrenie pre zdravotný problém, telefonicky alebo inou dištančnou formou kontaktuje svojho primárneho pediatra ešte pred rozhodnutím navštíviť ambulanciu
- triedenie pacientov prebieha telefonicky formou „triediacich“ otázok
- v prípade potreby osobného klinického vyšetrenia sa budú využívať rôzne formy dištančnej medicíny – aktívne telefonovanie a kontrolovanie zdravotného stavu, vystavenie lekárskeho predpisu lieku prednostne vystavením e-receptu
- odporúča sa pacientovi resp. jeho zákonnému zástupcovi telefonicky
kontaktovať ambulanciu v prípade zhoršenia zdravotného stavu a prípadne aktívne telefonuje a monitoruje zdravotný stav dieťaťa.
- v prípade potreby osobného klinického vyšetrenia bude pacient telefonicky pozvaný na dohodnutý čas do ambulancie
- pri vstupe do ambulancie pacient a sprevádzajúca osoba majú minimálne ochranné tvárové rúška – rodič a dieťa pri vyšetrení nesmú používať respirátor s výdychovým ventilom, dôkladne umyté ruky alebo použije dezinfekciu rúk (dezinfekčný prostriedok s obsahom alkoholu). Sprevádzajúca osoba má dieťa na rukách, pre dojčatá si prinesie vlastné jednorazové podložky
- ak sa preukáže, že má sprevádzajúca osoba respiračnú infekciu, nebude jej umožnený vstup do priestorov ambulancie
Zdroj: https://www.health.gov.sk/?covid-19-standardne-postrupy